Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Une maman à Istanbul  by Özge

İstanbul'da bir annenin kahkahları ve gözyaşları

yeni maceramız ek gıda

yeni maceramız  ek gıda

 

 

 

 

Bu sefer evdeyim kesin 6 ay sadece anne sütü vereceğim diye düşünmüştüm. Ata için işe erken dönmek zorundaydım ve maalesef 4,5 5 aylıkken başlamıştık ( yoğurt). Ne kadar heycanlıydım fotoğraf bile çekmiştik...ilk defa yoğurt yedi diye...gülmeyin eminim sizde yapmışsınızdır...Lila için öyle bir heyecanım yok. 


ama plalar uymadı... çünkü Lila  sofrada her gördüğünü istiyor., vermezsek sinirleniyor, ağlıyor Bu ikinci numaralar ne aceleci...tabii ev haklı daynamadı ve salatık havuç elma armut eline verdik oynasın (çıkamayan) dişlerini kaşısın diye. Ekmek bile kemiriyor. 


Trabzon dönüşü ilk durak çocuk doktorumuz oldu ve böylece başladık ek gıdaya...


Bu sefer beklentim çok yüksek olmadı için mi blemedim ama sanki Lila yemeyi öğreniyor. Diliyle itsede (emme refleksi) az da olsa yemeğe başladı. Ata için çok çabuk üzülüyordum bu çocuk yemiyor diye (şimdiye bakarsamaslıda bebeken ne güzel yiyirdu asıl şimdi çok az yemek yiyor)


Menüde de var?

Yoğurt, elma/armut/şeftali püresi ve sebze çorbası : patates, havuç, kabak be çok az pirinç Şimdilik bunlarla başladık.
ve tabii anne sütüne devam. 

 

Bu ara BWL iin daha çok bilgili olmadım için bildi,m metod ile veriyorum.. ama belki ikisini yapabilirim. BWL dediğimiz şey çocuğa ver oyalansın dişini kaşısın olay değil mi :)


Önümüzdeki haftalar yemek çeşidimiz artacak fakat herş şey olduğu gibi bu ek gıda katı gida geçişi de kültürel bir eğitim. avrupa'da çok farklı olduğunu biliyorum eminim ki asya'da Afrika'da Amerika'da daha da farklı ve sonuç olaarak her çocuk yemek yiyor o yüzden çok stres yapmamak gerekiyor. 

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article